زمان جاري : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 9:05 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : ياعضويت |رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / CSS / جوملا و وردپرس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
ارسال پاسخ جديد
جوملا و وردپرس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
تعداد بازدید: 276263
limotorآفلاين

ارسال‌ها :19

عضويت:28 /6 /1395

جوملا و وردپرس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟





جوملا و وردپرس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟



Categories
Tags




0


0


0






آشنایی مفصل با سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت در مقالات دیگری در سایت توضیح داده داده شده است. تعداد این سیستم های مدیریت محتوا زیاد است اما در میان آنها دو سیستم مدیریت محتوای جوملا و وردپرس محبوبیت و کاربرد بیشتری در میان طراحان وب دارد. البته شایان ذکر است که محبوبیت و استقبال عمومی از این دو سیستم مدیریت محتوا بیشتر به دلیل سهولت استفاده از آنهاست. در غیر این صورت هم سیستم های مدیریت محتوای قدیمی تر و هم بهتری نیز وجود دارند. استفاده از جوملا و وردپرس برای طراحی سایت فقط به طراحان وب محدود نشده و شرکت های بزرگ و افراد عادی که مدتی برای یادگیری استفاده از این دو سیستم وقت گذاشته اند نیز از آن در طراحی سایت های خود استفاده می کنند. جهت یادآوری مقالات قبلی مختصر توضیحی در مورد سیستم مدیریت محتوا می دهیم.
سیستم های مدیریت محتوای سایت
پیش از توضیحات در مورد جوملا و وردپرس باید بگوییم سیستم مدیریت محتوا نرم افزاری است که اطلاعات سایت توسط آن مدیریت می شود و بسیاری از آنها رایگان می باشند. نمونه های رایگان آن جوملا و وردپرس می باشد. هر کدام از این دو نرم افزار مزایا و نواقصی دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.
سیستم مدیریت محتوا وردپرس
از مزایای وردپرس نصب بسیار آسان آن است که بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. همچنین با توجه به قالب های بسیار زیادی که هم در در سایت وردپرس و هم در دیگر سایت های ارائه دهنده قالب وردپرس برای آن وجود دارد و امکان سفارشی سازی این قالب ها و وجود پلاگین های بسیار برای مدیریت ظاهر و مطالب وب سایت کار کردن با آن بسیار لذت بخش است، ضمن اینکه با توجه به باز بودن کد وردپرس امکان ایجاد و طراحی سایت های ساده تا بسیار پیچیده با آن وجود دارد. این امکان به شما اجازه تطابق نرم افزار با نیازهایتان را به صورت کاملاً رایگان می دهد. اما از نواقص وردپرس نیز نمی توان به آسانی گذشت. بزرگترین چالش سیستم های مدیریت محتوای رایگان بحث امنیت است. دلیل آن نیز واضح است. با توجه به در دسترس بودن تمامی کد نویسی ها حفره های امنیتی بیشتر به چشم خواهند آمد. با اینکه دانلود و نصب وردپرس رایگان است ولی خدمات، برخی ابزارک ها و هاستینگ و پشتیبانی آن هزینه بر است. سفارشی سازی و طراحی سایت دلخواه و خارج از ابزارهای دراگ و دراپ دارای پیچیدگی است و باید توسط طراحی خبره انجام گیرد.
سیستم مدیریت محتوا جوملا
جوملا نیز سیستم مدیریت محتوای دیگری است که نصب آن به مانند وردپرس رایگان می باشد. جوملا سطح دسترسی قدرتمندی دارد و صورتی که کاربران زیادی دارید بسیار برایتان مهم خواهد بود که سطح دسترسی خواندن و نوشتن کاربران را مدیریت کنید. نیز جوملا دارای اکستنشن های زیاد و قدرتمندی است. به مانند وردپرس جوملا هم معایب و نواقص خود را دارد. مثلاً قابلیت های سئو به صورت اولیه در آن وجود ندارد یا به عبارتی چندان بهینه سازی شده نیست. در صورتی که مدت زیادی نیست از جوملا استفاده می کنید سفارشی سازی های پیشرفته برای شما سخت است و در بعضی موارد به توسعه دهندگان جوملا نیاز دارد.
مقایسه جوملا با وردپرس

در مجموع باید گفت که از نظر تعداد سایت های که با وردپرس طراحی شده اند با توجه به حجم وبلاگ هایی که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده اند بیشتر از سایت های جوملایی است. جوملا بیشتر برای طراحی سایت های پیچیده تر مناسب است. همانطور که در بالا ذکر کردیم فرایند نصب هر دو آسان و سریع است. چنانچه ذکر شد رابط کاربری وردپرس بسیار آسانتر از جوملا است و تولید محتوا در وردپرس سریع اما بدون کمک افزونه و همراه با محدودیت است، اما جوملا دست کاربر را در طراحی سایت و محتوا باز می گذارد. هر دو سیستم به روز رسانی مرتب و ساده ای دارند اما جوملا از لحاض دسترسی به هسته سیستم با توجه به مراتبی که دارد، پایدارتر است. حملات هکری بیشتر معطوف به وردپرس است. هر دو به تعداد بسیار زیادی قالب دارند اما تطابق پذیری جوملا با نیاز مالک بیشتر است. ترجمه فارسی هر دو سیستم در بازار به صورت رایگان وجود دارد. در مجموع برای طراحی وبلاگ و تولید محتوای سریع، و طراحی سایت های ساده، و کوچک و متوسط و نیز مشتریانی که اطلاعات فنی زیادی ندارند، وردپرس و برای طراحی سایت های تجاری و شرکتی و سایت های پیچیده تر، سایت های بزرگ، در صورت اهمیت داشتن تنوع و سازگازی سایت برای شما، فروش و معرفی محصولات و سیستم های چند کاربره با سطوح دسترسی مختلف جوملا مناسب تر است. برای طراحی سایت های خبری هر دو سیستم مدیریت محتوا مناسبند و دو البته در صورتی که امنیت و پایداری سایت برای شما در اولویت است به سراغ سیستم مدیریت محتوای دروپال بروید که پیچیده تر نیز هست. کارشناسان طراحی سایت ما آمادگی مشاوره رایگان به شما عزیزان را دارند.

سه شنبه 25 آبان 1395 - 13:37
وب کاربرارسال پيامنقل قولتشکرگزارش
siavash82irآفلاين

ارسال‌ها :15

عضويت:27 /8 /1395

پاسخ 1 : جوملا و وردپرس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
جوملا نیز
سیستم مدیریت محتوای دیگری است که نصب آن به مانند وردپرس رایگان می باشد.
جوملا سطح دسترسی قدرتمندی دارد و صورتی که کاربران زیادی دارید بسیار
برایتان مهم خواهد بود که سطح دسترسی خواندن و نوشتن کاربران را مدیریت
کنید. طراحی سایت لوازم یدکی تویوتا پمپ پمپ پمپ انجام پروژه دانشجویی انجام پایان نامه انجام پورپزال گاز کولر
پنجشنبه 27 آبان 1395 - 12:51
وب کاربرارسال پيامنقل قول تشکرگزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ

: